Powiadom znajomego:

 

Załącznik nr 1 do Uchwały nr 231
ZO PZW w Jeleniej Górze z dnia 28.10.2023 r.

 

REGULAMIN OKRĘGOWEJ KOMISJI MŁODZIEŻOWEJ
przy Zarządzie Okręgu PZW w Jeleniej Górze

§1

  1. Regulamin określa zasady i tryb pracy Okręgowej Komisji Młodzieżowej przy Zarządzie Okręgu PZW w Jeleniej Górze i jest zatwierdzany Uchwałą Zarządu Okręgu. Wszelkie uzupełnienia lub zmiany wymagają formy pisemnej i zatwierdzenia przez Zarządu Okręgu.
  2. Komisja jest organem opiniodawczo-doradczym Zarządu Okręgu.
  3. Kadencja OKM trwa przez okres kadencji Zarządu Okręgu z tym, że jego członkowie pełnią swoje obowiązki do czasu powołania nowego składu Komisji.
  4. Przewodniczącym Komisji jest Wiceprezes Zarządu Okręgu ds. młodzieży.

§2

  1. Komisja pracuje w składzie od 5 do 7 osób, zaproponowanym przez Przewodniczącego i zatwierdzonym uchwałą Zarządu Okręgu.
  2. Członkowie wybierają ze swojego grona zastępcę przewodniczącego i sekretarza.
  3. W trakcie trwania kadencji, Przewodniczący Komisji wnioskuje o powołanie i odwołanie członka Komisji, po konsultacji i aprobacie pozostałych członków Komisji.
  4. Posiedzenia Komisji zwołuje Przewodniczący, a w przypadku jego nieobecności zastępca przewodniczącego lub wyznaczony członek Komisji; w zależności od przyjętego planu pracy i potrzeb bieżących Okręgu.
  5. Posiedzenia Komisji odbywają się w miarę potrzeb działalności Komisji, ale nie rzadziej niż 4 razy w roku.
  6. W szczególnych przypadkach, posiedzenia Komisji mogą odbywać się w trybie zdalnym.
  7. Obradom Komisji przewodniczy Przewodniczący, a w przypadku jego nieobecności wyznaczony przez przewodniczącego członek Komisji.
  8. W posiedzeniach Komisji uczestniczy, z głosem doradczym, wyznaczony pracownik biura Zarządu Okręgu.
  9. Z głosem doradczym, w posiedzeniach Komisji mogą brać udział również zaproszeni goście.
  10. Uczestnicy obrad potwierdzają uczestnictwo podpisem na liście obecności.
  11. Decyzje podejmowane przez Komisję są prawomocne, pod warunkiem uczestnictwa co najmniej połowy jej członków.
  12. Decyzje podejmowane przez Komisję przyjmowane są większością głosów; przy równej ilości głosów decyduje głos przewodniczącego.

§3

  1. Przewodniczący Komisji reprezentuje Komisję, kieruje jej pracami oraz organizuje całokształt działalności komisji, a w szczególności:
  • zwołuje posiedzenia komisji i przewodniczy obradom;
  • kieruje wykonywaniem planu pracy i terminarza zawodów młodzieżowych;
  • inspiruje współdziałania z innymi podmiotami i instytucjami w sprawach działalności młodzieżowej;
  • podpisuje protokoły posiedzeń oraz korespondencję wychodzącą.
  1. Sekretarz Komisji prowadzi dokumentację Komisji, a w szczególności:
  • przygotowuje pisma, sprawozdania, zawiadomienia, wnioski i opinie;
  • protokołuje posiedzenia oraz inne zebrania organizowane przez Komisję;
  • odpowiada za obieg dokumentacji wspólnie z wyznaczonym pracownikiem biura.
  1. Komisja posiada charakter doradczy i opiniujący , a swoje zadania realizuje poprzez:
  • rozwijanie pracy z młodzieżą wędkarską, wdrażanie norm etyki wędkarskiej, zasad koleżeństwa i wzajemnego poszanowania, strzeżenia jedności i dobrego imienia Związku,
  • organizację szkoleń dla młodzieży w zakresie ochrony przyrody i środowiska wodnego, ryboznawstwa, metod połowu ryb oraz przepisów obowiązujących w PZW oraz Ustawy o rybactwie śródlądowym;
  • popularyzowanie sportowego połowu ryb oraz współudział w organizowaniu zawodów wędkarskich;
  • przygotowania młodzieży do społecznej pracy w PZW;
  • rozwijanie i krzewienie kultury fizycznej, sportu i turystyki wśród młodzieży;
  • rozwijanie i upowszechnianie postaw patriotycznych, tradycji i działalności kulturalnej wśród młodzieży;
  • merytoryczną pomoc w organizowaniu wędkarskiego wychowania dzieci i młodzieży;
  • nawiązywanie i rozwijanie współpracy z Kołami PZW oraz innymi organizacjami;
  • nadawanie uprawnień instruktora szkolenia młodzieży;
  • organizację rekreacji i wypoczynku;
  • podział środków finansowych przeznaczonych na działalność młodzieżową.

§4

  1. Z przebiegu posiedzenia sekretarz Komisji sporządza protokół, który wymaga zatwierdzenia na kolejnym posiedzeniu. W przypadku nieobecności sekretarza, protokół sporządza osoba wskazana przez Przewodniczącego lub prowadzącego zebranie.
  2. Protokół podpisuje Przewodniczący i sekretarz.
  3. Przechowywaniem dokumentacji Komisji zajmuje się biuro Zarządu Okręgu.

 

 

 

Menu