Powiadom
znajomego:
znajomego:
Powiadom znajomego:
Załącznik nr 1 do Uchwały nr 231
ZO PZW w Jeleniej Górze z dnia 28.10.2023 r.
REGULAMIN OKRĘGOWEJ KOMISJI MŁODZIEŻOWEJ
przy Zarządzie Okręgu PZW w Jeleniej Górze
§1
- Regulamin określa zasady i tryb pracy Okręgowej Komisji Młodzieżowej przy Zarządzie Okręgu PZW w Jeleniej Górze i jest zatwierdzany Uchwałą Zarządu Okręgu. Wszelkie uzupełnienia lub zmiany wymagają formy pisemnej i zatwierdzenia przez Zarządu Okręgu.
- Komisja jest organem opiniodawczo-doradczym Zarządu Okręgu.
- Kadencja OKM trwa przez okres kadencji Zarządu Okręgu z tym, że jego członkowie pełnią swoje obowiązki do czasu powołania nowego składu Komisji.
- Przewodniczącym Komisji jest Wiceprezes Zarządu Okręgu ds. młodzieży.
§2
- Komisja pracuje w składzie od 5 do 7 osób, zaproponowanym przez Przewodniczącego i zatwierdzonym uchwałą Zarządu Okręgu.
- Członkowie wybierają ze swojego grona zastępcę przewodniczącego i sekretarza.
- W trakcie trwania kadencji, Przewodniczący Komisji wnioskuje o powołanie i odwołanie członka Komisji, po konsultacji i aprobacie pozostałych członków Komisji.
- Posiedzenia Komisji zwołuje Przewodniczący, a w przypadku jego nieobecności zastępca przewodniczącego lub wyznaczony członek Komisji; w zależności od przyjętego planu pracy i potrzeb bieżących Okręgu.
- Posiedzenia Komisji odbywają się w miarę potrzeb działalności Komisji, ale nie rzadziej niż 4 razy w roku.
- W szczególnych przypadkach, posiedzenia Komisji mogą odbywać się w trybie zdalnym.
- Obradom Komisji przewodniczy Przewodniczący, a w przypadku jego nieobecności wyznaczony przez przewodniczącego członek Komisji.
- W posiedzeniach Komisji uczestniczy, z głosem doradczym, wyznaczony pracownik biura Zarządu Okręgu.
- Z głosem doradczym, w posiedzeniach Komisji mogą brać udział również zaproszeni goście.
- Uczestnicy obrad potwierdzają uczestnictwo podpisem na liście obecności.
- Decyzje podejmowane przez Komisję są prawomocne, pod warunkiem uczestnictwa co najmniej połowy jej członków.
- Decyzje podejmowane przez Komisję przyjmowane są większością głosów; przy równej ilości głosów decyduje głos przewodniczącego.
§3
- Przewodniczący Komisji reprezentuje Komisję, kieruje jej pracami oraz organizuje całokształt działalności komisji, a w szczególności:
- zwołuje posiedzenia komisji i przewodniczy obradom;
- kieruje wykonywaniem planu pracy i terminarza zawodów młodzieżowych;
- inspiruje współdziałania z innymi podmiotami i instytucjami w sprawach działalności młodzieżowej;
- podpisuje protokoły posiedzeń oraz korespondencję wychodzącą.
- Sekretarz Komisji prowadzi dokumentację Komisji, a w szczególności:
- przygotowuje pisma, sprawozdania, zawiadomienia, wnioski i opinie;
- protokołuje posiedzenia oraz inne zebrania organizowane przez Komisję;
- odpowiada za obieg dokumentacji wspólnie z wyznaczonym pracownikiem biura.
- Komisja posiada charakter doradczy i opiniujący , a swoje zadania realizuje poprzez:
- rozwijanie pracy z młodzieżą wędkarską, wdrażanie norm etyki wędkarskiej, zasad koleżeństwa i wzajemnego poszanowania, strzeżenia jedności i dobrego imienia Związku,
- organizację szkoleń dla młodzieży w zakresie ochrony przyrody i środowiska wodnego, ryboznawstwa, metod połowu ryb oraz przepisów obowiązujących w PZW oraz Ustawy o rybactwie śródlądowym;
- popularyzowanie sportowego połowu ryb oraz współudział w organizowaniu zawodów wędkarskich;
- przygotowania młodzieży do społecznej pracy w PZW;
- rozwijanie i krzewienie kultury fizycznej, sportu i turystyki wśród młodzieży;
- rozwijanie i upowszechnianie postaw patriotycznych, tradycji i działalności kulturalnej wśród młodzieży;
- merytoryczną pomoc w organizowaniu wędkarskiego wychowania dzieci i młodzieży;
- nawiązywanie i rozwijanie współpracy z Kołami PZW oraz innymi organizacjami;
- nadawanie uprawnień instruktora szkolenia młodzieży;
- organizację rekreacji i wypoczynku;
- podział środków finansowych przeznaczonych na działalność młodzieżową.
§4
- Z przebiegu posiedzenia sekretarz Komisji sporządza protokół, który wymaga zatwierdzenia na kolejnym posiedzeniu. W przypadku nieobecności sekretarza, protokół sporządza osoba wskazana przez Przewodniczącego lub prowadzącego zebranie.
- Protokół podpisuje Przewodniczący i sekretarz.
- Przechowywaniem dokumentacji Komisji zajmuje się biuro Zarządu Okręgu.